Şikayet Bildirimi

Eylem 4.3 Medya Ve Gençlik - İtalya,Torino'ya Varış..

Punta Genclik ve Spor Klubü Derneği olarak İtalya'nın Torino kentinde düzenlenen "Medya ve Gençlik" konulu AB Gençlik Projesine(Youth in Action) katılım gösterdik. Kalma ve yeme masraflarının tamamının karşılandığı, yolculuk masraflarının ise yüzde yetmişinin karşılandığı projede, eğitimler de İtalya'nın önde gelen medya eğitmenleri tarafından ücretsiz verildi.

Ben şu işi başından anlatayım; eğer ki neymiş bu projeler nasıl gidilirmiş diye araştırmak isterseniz www.ua.gov.tr 'den ulaşabilirsiniz. İzmir'deki projeleri takip etmek isterseniz de izmirgenclikprojeleri@yahoogroups.com'da bir çok proje ve eğitim çağrısı bulabilirsiniz.Bizim derneğin web adresini de vermezsem çatlıycamdan o da ; www.punta.org.tr..:) Neyse daha önceden çalıştığımız bir ortaktı İtalya'daki dernek.O yüzden eğitim çağrısı çıktıklarında ilk bize sordular gelmek ister misiniz diye. Böyle bir fırsata hayır diycez? mümkün değil:) Hemen 3 kişilik bir grup kuruldu, vizelere başvuruldu. Ben Bulgaristan vatandaşı olduğumdan vize sorunum yok ama alanların tecrübesini burdan anlatayım; İtalya konsolosluğuna direk müraacat edemiyorsunuz öncellikle. O yüzden başvurular başka bir kurum arayıcılığla yapılıyor. Detaylı bilgiye www.idata.com.tr'den ulaşabilirsiniz. Proje kapsamında vize harcamalarınız karşılandığı gibi eğer ki konsolosluk sizin bulunduğunuz şehirde değilse, konsolosluğa gidiş geliş yolculuk masraflarınız da karşılanıyor.

Vizeler hazır,uçak biletleri alındı, hazırlıklar yapıldı ve yola çıkıldı. Yalnız önemli bir detay öğrendim bu yolcuğumda. İzmir Duty Free'den italyan'lara yerel içkilerimizden götürelim derken, öğrendik ki uçuşumuz Münich aktarmalı olacağından görevli Alamanya'larda güvenlikten geçiremzsiniz dedi. Biz de rakımızı bıraktık. Munich'ten Uzomuzu aldık,etiketini söktük, alın size Turkish styla rakı:)

Neyse havaalanından indik, şehre gidicez... Şehre gidecek trenin biletleri hemen havaalanının içinde bir markette satılıyor. Satıcının İngilizce bilmemesi sorun çıkarmıyor, hemen beden dilimizle anlaşıyoruz. Biletleri peronların orlarda bulunan kutulara damgalatın, cezası büyük ve kontroller sıkı. Trenimiz geldi, durağımız son durak,direk şehrin merkezine iniyorsunuz. Hostel de zaten tren garına çok yakındı. Hostel'e esyalarımızı bıraktık hemen eğitimin yapılacağı yere doğru yola koyulduk. İtalya'da yol bilen bir Allah'ın kulu olmaz mı? 30 kişiye yol sorduysak da bize farklı cevaplar veren yöre halkına "İstanbul Kebap"ta çalışan türk genci de eklenince herhalde havasından suyundan dedik.

Eğitim yapılacak yere vardık ama o ne varış, artık hava kararmış, burası da Torino'nun en sakat bölgeleri, sokaklar tenha derken derneğin yerini gördük,sevinç niraları attık. Zira en son yer sorduğumuz türk genci de fos çıkınca umudumuzu kaybetmek üzereydik.

Bir girdik içeri herkes önceden gelmiş; Litvanya,Norveç, Portekiz,İtalya,İrlanda, İspanya kafilelerine ek biz de gelince tamamlandıkkk:) Güzel bir italyan yemeği yedik,şamata cümbüş muhabbet derken bütün yolculuk yorgunluğumuz da gitti.